3 - Kitaplara İnanmak - kainatingunesi.com

3 – Kitaplara İnanmak

Ve kütübihi: Allahü teâlânın indirdiği kitaplara inandım, demekdir. Allahü teâlâ bu kitapları, ba’zı peygamberlere melekle okutarak, ba’zılarına ise, levha üzerine yazılı olarak ba’zılarına da, meleksiz işittirerek, indirdi. Hepsi Allahü teâlânın kelâmıdır. Ezelî ve ebedîdirler. Mahlûk değildirler.Hepsi hakdır. Semâvî kitaplardan bize bildirdikleri yüzdörttür. Bunlardan on suhuf, Âdem aleyhisselâma, elli suhûf, Şît aleyhisselâma, otuz suhûf, İdris aleyhisselâma, on suhûf, İbrâhim aleyhisselâma, Tevrat, Mûsâ aleyhisselâma, Zebûr, Dâvûd aleyhisselâma, İncîl, Îsâ aleyhisselâma, Kur’ân-ı kerîm, Muhammed aleyhisselâma inmiştir.

Allahü teâlâ, insanların dünyada huzur içinde yaşamaları, âhırette de sonsuz saâdete kavuşmaları için, ilk insan ve ilk peygamber olan Âdem aleyhisselâmdan, son peygamber Muhammed aleyhisselâma kadar, birçok Peygamber vasıtası ile kitaplar göndermiştir. Bu kitaplarda, îmân ve ibâdet esaslarını açıklamış, insanların muhtaç oldukları her hususta bilgi verilmiştir. Bunlardan Kur’ân-ı kerîm, son ilâhî kitaptır. Kur’ân-ı kerîmin gönderilmesinden sonra, diğer bütün ilâhi kitâpların hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır. Cebrâil aleyhisselâm, Kur’ân-ı kerîmi, Muhammed aleyhisselâma yirmiüç senede getirmişdir. Kur’ân-ı kerîm, 114 sûre, 6236 âyettir. Bu rakamın ba’zı kitaplarda değişik yazılması, bir uzun âyetin birkaç âyet sayılmasındandır. Çünkü, Kur’ân-ı kerîm indirildiğinden beri hiçbir değişikliğe uğramamış, bundan sonra da uğramıyacaktır. Kur’ân-ı kerîm, Allah kelâmıdır. Böyle bir kitâbın insanlar tarafından yapılması mümkün değildir. Bir âyeti gibi bile söylemek mümkün olamamıştır. Peygamberimizin âhırete teşrîflerinden sonra, birinci halîfesi olan hazret-i Ebû Bekr-i Sıddık “radıyallahü anh”, Kur’ân-ı kerîmin âyetlerini bir araya toplattı. Böylece bir “Mushaf” meydana geldi. Eshâb-ı kirâmın hepsi, bu mushafın Allah kelâmı olduğunu sözbirliği ile bildirdiler. Üçüncü halîfe Osman “radıyallahü anh”, bu mushafdan altı tâne daha yazdırdı. Ba’zı vilâyetlere gönderdi.

Kur’ân-ı kerîmi aslı üzere okumak lâzımdır. Başka harflerle yazılmış olanlara Kur’ân-ı kerîm denmez.

a) Mushafı eline alırken, abdestli olmalı, kıbleye karşı oturup, dikkat ile okumalıdır.

b) Ağır ağır, anlıyarak okumalıdır.

c) Mushafa bakarak, her âyetin hakkını vererek okumalıdır.

d) Tecvîd kâidelerine göre okumalıdır.

e) Okuduğunun Allah kelâmı olduğunu düşünmelidir.

f) Kur’ân-ı kerîmin emir ve yasaklarına uymalıdır.